Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 13.5.
Servác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
náhodně a nepostradatelně?
Autor: mystik (Občasný) - publikováno 28.10.2012 (18:04:37)

 

EVROPA A ASIE

 

Pozoruhodnou knihu vydal (v nákladu Aktion) německý filozof Theodor Lessing, Europa und Asien, cyklus přednášek zrozených „z oné nálady bolestí, hanby a hluboké ošklivosti z lidí, v okamžiku, kdy lidé Evropy – všem v čele „vůdčí duchové“ – na ohni vlastenecké horečky se roznítili k extázím politického imperialismu“. „Srpen 1914 strhl závoj. Za kulturní maskou ukazuje se bestie. Chytrá, všechno mohoucí, všechno vědoucí, vše vykonávající, svět přemáhající bestie Evropa. Evropa, její křesťanství, její morálka heroismu, její vývojová etika, její pokrok a štěstí stojí naze přede všema očima.“ Všichni lidé jsou uvrženi do ohromného, slepého, zuřivého stroje, který je rozemílá a mrzačí. „Kdo však jistě zůstane bez úrazu, to jsou kulturní koketky Evropy: její „velcí mužové“, vše, co tu nyní mluví a píše, píše a mluví, dělá si „zážitek“ ze světového požáru a vaří své polévky na jeho plamenech a cítí se důležitým. Tato celá pakáž zůstane.“ Z tohoto lítého zoufalství ohlíží se Lessing po jiném, hlubším, lidštějším světě a nalézá jej v Asii. Snad teprve z trosek Evropy vykvete vysněná země bratrské lásky, o níž Buddha praví: „Kdo je nepřítel? Kdo je bratr? Átman není ve Mně ani ve Vás, nýbrž My v Něm.“ Tuto duši Asie musíme poznati. Ale dříve je nutno odložiti víru, že naše kultura je jediná kultura, naše náboženství jediné náboženství a že naše povolání na zemi jest 900 miliónů lidí, kteří myslí a cítí dokonale jinak a daleko životněji než my, vychovati výhradně k naší logice, naší politice, naší vědě a zbožňovanému umění. – Odtud srovnává Lessing duši evropskou a duši asijskou, aby dal přednost této. Evropský duch je racionelní, účelný duch pořádku; naše skutečnost je omezený a relativní svět vědomí. To, co je nad skutečností, svět metafyzický, jmenuje „světový duch, světová vůle, světové vědomí, energie“ – vždy je to činnost, něco aktivního a účelného. Místo přírody postavili jsme ohavný golem, stroj. Slovem „život“ rozumíme moc, štěstí, světovládu, bohatství, sílu, pozemskou filozofii, zkrátka lidský užitek. Vše je pro nás výkon, čin, akce, funkce – jedním slovem vůle. Náš ideál je povinnost. Naše kultura je vítězství mašinérie nad lidskou duší. Naše věda mechanizuje skutečnost. Jakožto lidé činu jsme individualisti. Jsme krutí ke zvířatům. Jsme optimisti „pokroku“. Jsme typ jednající, známe jen heroismus boje. „Všechno vědění obrací život v mašinu. Mašina stala se naším bohem. Modlíme se k pořádku… Obdivujeme se hrdinovi, ale loupežné tažení zdá se nám být stejně hrdinným skutkem jako Kristova smrt na kříži. Velebíme život, sílu, růst, vývoj násilností. Ale po tom, co roste a žije, co žíti a růsti, se netážeme… Nestojí člověk proti člověku, duše proti duši v lásce či nenávisti. Nikoliv! Nyní táhne organizace proti organizaci, státy proti státům, moc proti moci, uniforma proti uniformě, konflík proti knoflíku…“ „Srpen 1914 roztrhl závoj!“

 

Proti tomu rýsuje se Asie Lessingovi jako země hlubokého, podvědomého, elementárního života. Asijské národy koření v nezměnitelném životě, odtud čerpají tajemné, nám nepřístupné síly: sílu thaumaturgie, sílu sebeobětování a utrpení, heroismus snášení. Za závojem skutečnosti vše je jedno: člověk i zvíře, já i ty; nekonečná je jednota života. Není dualismu, není imperativu; není ani jedince a kastovní, kolektivní duch Asie vyjadřuje toto odosobnění stejně jako kult přírody, kult předků nebo kult nirvány. Život je věčný; proto nemá smyslu krátkodechý shon a horečná překotná energetika evropského života. Kontemplativně, pasivně ponořuje se asijský člověk do podstaty světa, nedbaje jeho funkcí. Nikoliv život, nýbrž bytí. Nikoliv výkon, nýbrž askeze, kázeň utrpení a odříkání. Ideálem je svatý život. Každá bolest je brána k nové dokonalosti. Každé poznání je deziluze. Tak stojí kontemplace proti činu, bytí proti konání, trpění proti akci, zápor proti přitakání: kdo, ptá se konečně Lessing, zvítězí? „Ani nirvána, ani Dionýsos nás neoklamou. A tak zbývá nám jen třetí cesta, cesta Evropy.“ Nervózní rukou a několika slovy ji vyznačuje: Omezení porodů. Vypěstění člověka k nejvyššímu splnění v něm uložených možností. Zespolečenštění. Svoboda ženy. Socializace a zároveň podpora sektářských aristokracií. Podpora malých států a samosprávy. Boj proti kapitálu a mamonismu. Zatím tolik: neboť máme před sebou ještě sto let barbarství, státního kramaření, politického čachru a mechanismu.

 

Odkládajíce tohoto filozofa si snad řeknete: Není jeho palčivé zoufalství, jeho varovný křik, jeho kritika a nepokoj právě projevem evropského ducha? a zároveň svědectvím, že evropská duše má v sobě vyšší hodnoty, o nichž nemluvil, hodnoty protestu za všechny, revoluce a vědomého, činného idealismu?

 

Karel Čapek pro Národní listy, 22. 1. 1918

 

 

 

 

 

Hnus a hnis je v případě chudáčků častý rys, u nebožátek s mrtvým mozkem není šance vychutnat si ani obyčejný propolis, a natož pak tučné sousto s Boo-Yaa…

 

NEW FUNKY NATION (BOO-YAA T.R.I.B.E.)

(NOVÝ NÁROD FUNKY)

 

Tenhle rým je můj a žiju s ním, abych ho dával, takže nový národ funky může dosáhnout svůj vrchol, pochopte plán co je na programu, pro všechny národy udeří tenhle jam, celý národ pod účinky melodie, to byl první krok, tak teď je správnej čas vyrazit do ulic s novým národem funky, s novou formací, zesilte bass pro spojení… musíme spolu dobře vycházet, abychom tu žili dlouho, tak rádi zapařte na ten Boo-Yaackej song, potom možná pochopíte hru, Ganxsta maluje obrázek, aby vám ho zarámoval do myšlenek, přemýšlejte o tom, chápejte a učte se… zahráváte si s ohněm, spálí vás, Ganxsta to zná, protože to mám za sebou, pořád hledám něco, co se sem šikne, co se přitom dá použít… do mé kapsy schovám pistoli, protože jsem tvrdohlavý a na dně, tenhle jeden MC nebude na otravu, měl by si dát majzla na potíže, to zjišťuju a do toho se pustím, tak teď je správnej čas přistoupit k téhle jam… aby si tady nová generace vyprosila nářez, tohle je nářez pro novou generaci funky

 

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

NOVÝ NÁROD FUNKY

NOVÝ NÁROD FUNKY

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

 

Do dalších lidí to hustím, text, sponka, výstřižek, nálož už tiká, zatímco hodina po sklenici odtéká, mařit čas ve scéně zločinu, byl to jen tvůj rým, co MC´s hodili na plac tak odporně nevyrovnaný, hele sleduj, já dovedu zatočit s pitomcem v kaluži… uklidním tvou prdel… pošlu tvou prdel zase zpátky do školy, do staré školy… ustup, zatím dosáhnu na věšák… vezmu si klobouk a zase ho sklopím… mám pro funk tenhle rozpor, vymyslel jsem si to, další vzkaz od Ganxsta, který ho posílá, dovolte ať je lekcí pro ty, co tápou… vojáci Boo-Yaa zabalte ´O´, řekněte jim, kdo je to ´O´… jednička je Mobsta Bass, co dovede s hudbou vykrášlit show, pověsí MCho nebohýho na ostrou hranu útesu a nechá ho klesnout, my ho můžeme donutit hrát ruskou ruletu… ukažte nám spoušť a my jí zmáčknem… není čas plýtvat roli ani mikrofon… všichni spolu musíme vystupovat jednotně… zesilte bubny… závistivci žádnej nedostanou od Godfathera, K.O.D., E.K.A., Roscoe, The R?DD a ´O´ dupnou na ostatní, tak tady je vaše výzva, tohle je pro novej národ funky

 

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

NOVÝ NÁROD FUNKY

NOVÝ NÁROD FUNKY

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

 

Musíme pokročit, protože novej národ funky je připraven do akce a ozbrojen přímo z funky hospodářství a z darů farmy… ano… víme, že se s tím nemůžete smířit, tohle je pro národ, aby to ochutnal, ´O´ představ nám novej funky bass, světla… kamera… vražda… byl to Riddler, kdo to celé dal dokupy… pochopte moje požadavky, další funková skupina… byla přemožena jako tekutej písek, nedovol abychom tě napálili… zatraceně, další blbá ukázka… mám zprávu, kterou chci dát lidem… a je o tomhle novém funky tempu, tu musíte mít… zrušte své staré zvyky nebo na jinej národ se tajně napojíme a vezmeme mu to… zjišťujete, že konfrontuju národ, ale musíme pokročit dál a kupředu, novej národ funky je znovuzrozen, předveďte nám nové funky hudební rohy jsme připraveni nastoupit, a je připraven novej funky národ šlapat? …Ano, jsme připraveni burácet, tak teď to víte… život tu má to svoje omezení… tohle je pro novej národ funky

 

Já zaručuju věrnost funku

spojeným národům funky

a veřejnosti, pro kterou znamená, že nový

národ je teď v našich rukách, my

jsme jedinci se svobodou a s funkem pro všechny

 

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

NOVÝ NÁROD FUNKY

NOVÝ NÁROD FUNKY

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

MOHL BY BÝT LEPŠÍ

 

 

 

MELON – Deep Cut * Genre: Electronic, Hip Hop

 

1 Quiet Village * Recorded By, Mixed By – Renny Hill * Written By [Music] – Les Baxter

2 Uptown Downtown

3 Hard Core Hawaiian

4 Hawaiian Break

5 Time Enough For Love * Bass – Guy Pratt * Percussion – Frank Ricotti *

6 Somewhere Faraway * Synthesizer [Lyricon] – John L. Walters

7 Faraway * Backing Vocals – Colette Percussion – Preston Heyman * Synthesizer [Lyricon] – John L. Walters

8 Pleasure Before Your Breakfast

9 Funkasia

10 The Gate Of Japonesia * Bass – Guy Pratt * Percussion – Preston Heyman * Written-by [Music] – Yanntomita

11 SOLID POSSE Unity Rap (1989) * Denmark Hardcore rap * Solid Posse (Members: Adam Baptiste, MC B-True)

12 DJ MARK THE 45 KING – The 900 Number (Remixed by Paul Dakeyne The 33 King) (1988)

13 DJ CHAD JACKSON – Rap Of 88 (The Hype Tip)

 

 

QUIET VILLAGE (KLIDNÁ VESNICE)

 

Vstupuji teď do klidné vesnice ha-ha

tento beat dobře dopadne do publika, yo odvažte se

jím na snídani Kangols, zabij mě teď

žiji v buši

odpočívám, funky fresh, pohodička

 

Poslouchej skrečující umění – K – U – D – O

 

Já se jmenuji Chica Sato, jsem z Japonska

hej zpozoruj, yo, jungle beat tak dokonalý

ty moje opičko, pojď teď

dám ti svůj meloun

přesně takový, yo

tutti frutti boom boom

přesný zásah, nepřestávej

přesný zásah, nepřestávej

tutti frutti boom boom

nepolevuj

pozorně to sleduj, yo

yeah yeah yeah yeah yo!

rozjeď to

klidná vesnice teď vypadá takto

 

Špatný kytaristo, nastup sem teď ty

udělej to funky, udělej to po punkersku

takové správné a takové funky

oh f-f-fuj

jeď

vstupuji do klidné vesnice

jako je tato, yo, jako je tato, yo

hraju naplno, pařím na to

 

 

UPTOWN DOWNTOWN (Na předměstí i v centru)

 

Na předměstí i v centru osamělost v davu lidí

všude tolik zábran a laciného sentimentu

co máš za problém, proč se cítíš špatně?

potřebuješ jen trochu lásky v tomto městě blade runnerů

 

Na předměstí i v centru, mám pocit jako bych teď byl v Šindžuku (část Tokya)

moje moje moje malakeš lásko, ty žiješ ve vlastním světě

technika potřebuje psychologii

veškeré kouzlo toho je stejné

správně nebo špatně nestačí

fujijama – lava – mama (narážka na nejvyšší vrcholek, velikán Fuji za Tokyem)

 

Na předměstí i v centru lidé hledají radost

hej, co je to dnes za den, pobíhám tu tak splašeně

jaký mám problém, proč se cítím tak smutný?

asi jen potřebuji tvé sladké pohlazení v tomto městě novoromantiků

 

Na předměstí i v centru, cítím se teď jako v Soho (vykřičená část Londýna)

neony v dešti svítí jasně a noc voní

děvčata s technománií se ptají

vykladačky karet od IBM (international business machine)

rozpoutal se boj mezi zlem a dobrem

 

Na předměstí i v centru, voodoo živých drátů

do souboje s nevyzrálými rappery

hej, tak jaký máš problém?

proč se cítíš tak příšerně?

potřebuješ jen najít svoji pozici v tomhle městě blade runnerů

 

Na předměstí i v centru, cítím se jako v New Yorku

odposlouchávej mě později, manipulátore

vlož svoji disketu, jo

teď se riskantně rozbíháš

abys prolomil LEDY ženské paličatosti yeah

co zasáhneš, bude tvé

ha ha ha ha

 

 

*

Blade Runner je film science fiction, který natočil v roce 1982 režisér Ridley Scott, a který zobrazuje výskyt neobvyklého orgánu na určitém místě v Los Angeles v říjnu 2019.

 

Scénář autorů Hamptona Fanchera a Davida Peoplese volně zpracovává myšlenky románu „Sní androidi o elektrické ovci?“, který napsal Philip K. Dick. Ve filmu si zahráli Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos, M Emmet Walsh, Daryl Hannah, William Sanderson, Brion James, Joe Turkel a Joanna Cassidy; výprava: Syd Mead, hudbu složil Vangelis.

 

Film popisuje budoucnost, ve které jsou používány geneticky vyráběné bytosti zvané duplikáty na nebezpečnou a ponižující práci na koloniích Země „mimo tento svět“. Zkonstruovali je v Tyrell Corporation, aby byli „lidštějšími bytostmi než člověk“, generace svazku-6 se zdá být fyzicky totožná s lidmi – ačkoliv mají mimořádnou sílu a hbitost – zatímco jim chybějí srovnatelné citové reakce a empatie. Duplikáty se staly ilegálními na Zemi po krvavé vzpouře. Speciální policejní jednotky – blade runners – pátrají a „odhánějí“ uprchlé duplikáty ze Země. S obzvláště brutální a mazanou skupinou duplikátů na svobodě v Los Angeles je zdráhavý Deckard povolán z napolo důchodu pro své určité „kouzlo starého blade runnera“.

 

Blade runner sklízel zpočátku od kritiky protichůdné recenze, ti kteří byli zklamaní a rozpačití napsali, že neměl základ očekávaný u akčního filmu, jiní ocenili jeho spletitost námětu. Film se neúspěšně promítal v kinech Severní Ameriky, zatímco na jiných kontinentech dosáhnul úspěchu. I přes slabou počáteční návštěvnost si ho oblíbili fanoušci i akademická obec a rychle dosáhnul statutu kultovní klasiky. Velikou oblibu si získal ve video půjčovnách, z části zásluhou schopnosti filmu hodícího se pro časté sledování a proto byl vybrán mezi prvními tituly, které byly vydány na DVD. Blade runner byl široce uznávaný jako moderní klasika pro své hluboce speciální efekty a stal se předzvěstí důležitých témat a věcí 21.století. Byl pochválen jako jeden z nejvíce ovlivňujících filmů všech dob pro svoje podrobné a originální uspořádání, prostředí, podávané jako postmoderní vizuální měřítko s jeho realistickým popisem zchátralé budoucnosti. Blade runner přivedl autora Philipa K. Dicka do povědomí Hollywoodu a od té doby je mnoho filmů točeno podle jeho literatury.

 

 

HARDCORE HAWAIIAN (Těžce odpočinkový havajský styl)

 

Raz, dva, tři, čtyři, hardcore beat

jsem divoký Max na surfu

překonám tyto hudební vlny

velká kráska se po mně začíná ohlížet

protože já jsem člověk, který ti roztančí nádherné tělo

poslouchej můj těžce laškovní havajský styl

je to hudební sprcha s jednoduchou silou

Východ se proplétá se Západem na tomto ostrůvku

ale hudbu tady nikdy nemáš šanci pojmenovat přesně

 

Hardcore havajský styl, dávej pozor

hardcore havajský styl, rozjeď to

hardcore havajský styl

 

Sleduj sleduj kámo nepromokavý walkman

slunce a písek tě rozpálí

co je špatné na dovolené na slunci

já jí můžu získat na svou stranu, sympatie, tančit s ní

zoufalí rádobysportovci žárlí, protože já si to mohu dovolit

vibrace pokračuje do džungle, do lesa

poslouchej můj havajský styl

je to hudební sprcha s jednoduchou silou

hardcore havajský styl

a-a-a-a-aloha!

 

Líbil se ti můj hardcore havajský styl?

tak tvrdý a hladký jako surfařské prkno

odvaž se s funky havajským stylem

tak bezva a pohodářským, nikdy tě neomrzí

oslov všechny holky na pláži

opálený odstín kůže a vůně sexu je cítit ostře

poslouchej můj hardcore havajský styl

jmenuji se Tosh a roztočím tě tak zlehka

 

 

TIME ENOUGH FOR LOVE (Mít dost času na lásku)

 

Vidím spousty modelek a popíkových hvězd

přicházejí a odcházejí, přicházejí a odcházejí

kolují o nich drby každý den, ale koho to zajímá

lidi jsou teď dost ve spěchu

žijí pro dnešní den

nemáme moc času na to, abychom se důkladně poznali

a to je dost špatné

 

Mít dost času na lásku

miláčku, nemusíš pospíchat

když máš dost času na lásku

víš?

 

Co ti náhle přišlo na rozum?

řekni mi lásko

žiješ každý den v hodně členité mnoho-národnostní metropoli

jak se tam cítíš?

lidé přicházejí a odcházejí a někdy zůstanou

ve tvém životě, v mém životě

tak jen zapomeň na svůj všední kolotoč

všechno, co musíš udělat, je vyskočit z něj, hopla

 

Mít dost času na lásku

miláčku, nemusíš pospíchat

když máš dost času na lásku

víš?

 

Mít dost času na lásku

miláčku, nemusíš pospíchat

když máš dost času na lásku

víš?

 

Prohlásila jsi, nenos mi do domu žádnou ošklivou věc

nesnáším to, nesnáším to

podívej se, lásko, ona bude šílet

lidi se honí za vyděláváním peněz

ale vůbec ne za láskou

tak se vrátíme k celosvětovému zvyku

můžeš do toho kopnout

 

 

FARAWAY (Daleko)

 

Teď jsi daleko, daleko

ale pořád se cítím tak blízko tebe

a teď mi dochází

jak moc mi chybíš

ty jsi ta, ty jsi ta

kterou hledám

nevím, co budu dělat

myslím, že z toho dočista prohloupím

 

Teď jsi daleko, daleko

měl bych dnes v noci odletět

jen proto, abych tě viděl

nechám daleko za sebou zářit světla města

já jsem smolař v lásce, no jasně

ještě jednou, ještě jednou

chci být s tebou

nádherná holko, nádherná holko

svět vypadá tak prázdný bez tebe

teď jsi daleko, prostě dost daleko…

 

My dva nemáme šanci, my dva nemáme šanci

usmála ses tomu a řekla jsi… „šanci máme“

procházeli jsme deštěm

ztrácíme naše tělesné teplo za chladného počasí

ne pro tentokrát, ne pro tentokrát

protože nežijeme v minulosti

jak můžeme zklamat, jak můžeme zklamat

když máme už všechno za námi?

 

Někdy tě miluji až moc silně

vím to, ale nemohu tě přestat milovat…

 

Daleko, daleko, moje láska k tobě je pořád silná

vidím tě, slyším tě, dokonce i tvůj úsměv je mi nablízku

potřebuji tě zase tak hrozně moc

měl bych odletět dnes v noci

nechám zářit světla města daleko za sebou

 

 

PLEASURE BEFORE YOUR BREAKFAST (Potěšení ještě před tvou snídaní)

 

V rytmu diska tancuj, tancuj

na nebi se zakázaným TABU

jsou tři ráno, jsou čtyři ráno

bude to tu vypadat roztřískané jako u řezníka

vzhůru na nohou zase podívej, podívej

holka se stejně starými mini šortkami už deset let

je pět ráno, je šest ráno

jdi domů a udělej si potěšení ještě před snídaní

 

My se řítíme na parket právě teď a hned teď

zpět do klubů Paradise nebo Garage

jsou čtyři ráno, je pět ráno

není tu nic vidět kromě tebe

když končí tato píseň

dej mi pusu, dej mi pusu

půjdu domů s tebou

v šest ráno, v sedm ráno

udělej si potěšení před snídaní, a proč ne

 

 

FUNKASIA (Funk z Asie)

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

Všechny minomety mají t.v. oči

jsou to monitory, systémy uzavřeného obvodu

co uděláš, drahá, když nemáš seřízeno správné časové pásmo

tančící ostrov se dívá na juchající tanečnice

malý chlapec svírá meč na své hrudi

co uděláš, drahá, když tvému počítači chybějí nepostradatelná data

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

Moře je smaragd, je teplé a nahé

počasí je dusné, je mi horko

co uděláš, miláčku, jistě máš kocovinu z lásky

v dopravní špičce, navečer

tropický liják smyje list

co uděláš, miláčku, když jsi na druhém konci světa

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

Zpívající bambusy, ulice hudby

pikantní jídla tě pěkně osvěží

co uděláš, miláčku, když tvůj jazyk vypadá tak zbytečný

zaveď pořádek do celého postupu

přestaň přemýšlet a zůstaň o hladu

co uděláš, miláčku, když se cítíš tak sama?

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

 

GATE OF JAPONESIA (Brána do Japonska)

 

Vše, co vidím, je džungle neónů

viděl jsem tyto tajné, schovávali se ve tmě

jeden z nich mě udeřil zengunem

mám vyvalené oči

spočítal mi peníze a život! Ne!

co je to za obchody, ta jeho šílená zoufalost

 

Brána do Japonska je teď pevně zavřená

ale někdy se někomu povede ji překonat

 

Víš, další noc jsem šel do centra, do klubu zvaného Gado Gados

parket je plný gangsterů

holky tančí a zkoušejí beatbox, víš co

matrix a síť tak vysoko nad tebou

a chrómy dohořívají

byl to druh extáze

yeah yeah yeah

 

Odkud jsi ty?

vidíš mě tu?

všechno mám pod kontrolou

všechno je v pohodě

relaxuj

mluvím ze srdce

zavři své oči

miluji tě

 

 

 

 

Skupina Melon vydala singl „Serious Japan“ již v roce 1985 a větší rozruch ve světě natropila s anglicky nazpívaným LP „Deep Cut“ v roce 1987.  Melon tvořili tři šikovní japonští muzikanti se zpěvačkou Čika Sato. Kudo Masayuki – KUDO ovládal scratchující umění s gramofony, Toshio Nakanishi – Toshi rapoval a nazpíval vokály, Gota Yashiki je doprovázel na hudební nástroje.

 

Kudo a Tosh později společně vynalézali vícemístný hiphopový zvuk a moderní elektronický groove (downtempo) ve skupinách Major Force, Major Force Productions, Major Force West, Major Force West E.M.S. Orchestra, Major Force West Productions, společně produkovali alba a DJ mixy britských odborníků DJ kultury The Psychonauts a také stojí za úspěchem skupin Sexy T.K.O. a Love T.K.O.

 

Gota je známý vytříbenou hrou na nástroje, zahrál si v mnoha nezapomenutelných hitech, proto si dovolím podrobnější popis jeho činností. Japonský machr na silné melodie se narodil v Kjóto, kde ho otec učil hrát na tradiční japonské bubny. V roce 1982 se přestěhoval do Tokya, připojil se jako vokalista a bubeník ke skupině Rude Flower (ze které později vznikla všude vychvalovaná skupina Mute Beat, hodně ovlivněná zvukem reggae). Gota podpořil svými dovednostmi skupinu Melon na turné po západní Evropě a v Británii a později si ho přizvali k natáčení alba „Deep Cut“ v Londýně, které vyšlo na značce Epic. Nechyběl ani při natáčení projektu Major Force v Japonsku (kompilaci časem vydal celosvětově uznávaný nezávislý label Mo'Wax).

 

Po návratu do Velké Británie Gota spolupracoval na hitovkách Soul II Soul a Bomb The Bass a hrál s nimi na živých vystoupeních. Soul II Soul se prosadili v letech 1989 a 1990 se dvěma alby: „Club Classics“ a „Vol.2 – 1990 (A New Decade)“, Gota hrál na všechny nástroje v hitu Sinead O´Connor „Nothing Compares 2 U“ (Sinead nazpívala tuto nádhernou baladu od Prince s producentem Soul II Soul Nelleem Hooperem). Bomb The Bass rozvířili revoluci v taneční hudbě, když rozčeřili zatuchlé vody komerčního popu 80. let svým skvělým albem „Into The Dragon“ (1988) a „Unknown Territory“ (1991). Jejich dokonale procítěné melodie, výbušnost, podmanivá razance písní spojovaly snahy Tima Simenona (Bomb The Bass) a japonský počin a cit pro hit od Goty. Společně remixovali taneční hit Seala „Crazy“ (Krazy 12" edit) a také hostovali v několika písních na albu Booth & The Bad Angel (1995) – úctyhodné desce zpěváka kapely James Tima Bootha a Angelo Badalamenti, skladatele filmové hudby městečka Twin Peaks, a producenta Briana Eno. Dodnes patří poslech smyslné kytarové hudby na Booth & The Bad Angel k velikým okamžikům, stejně tak Gota a Tim Simenon pozvedli hudbu irského rozevlátého i rozesmátého romantika Gavina Fridaye (viz nakopnuté album „Shag Tobacco“ s hity „Angel“ a „You, Me And World War III“ z roku 1995). Mezitím Gota spolupracoval s Björk, Oletou Adams, Depeche Mode, Swing Out Sisters, Neneh Cherry, dokonce se připojil k veteránům Simply Red a pod názvem Gota & The Heart Of Gold vydal vlastní album „Something To Talk About“ (1993), za které si vysloužil několik ocenění. Dále vydal pod přezdívkou Gota & The Low Dog album „Live Wired Electro“ (1995) a současně hrál s francouzskou skupinou Stone Age.

     

V Americe vydal další alba, „It's So Different Here“ (1997) – ve skutečnosti album zremixovaných písní ze „Something To Talk About“, „Let's Get Started“ (1999), „Day & Night“ (2001), napsal rovněž filmovou hudbu ke snímku „Mod Squad“ a k japonsko-americkému kreslenému filmu „Alexandria“. Gota vydává další alba jak sólově, tak se skupinou B.E.D.

 

Košilaté texty se skotačivou hudbou na albu „Deep Cut“ skupiny Melon vás mohou zavést k hlubším zážitkům. Japonci se vyjadřují technickými výrazy v muzice, je to něco jiného, než poslouchat snahu našich pokoutních a nedospělých? taky hip hoperů.

 



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter